Honduras! - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Bas Kempe - WaarBenJij.nu Honduras! - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Bas Kempe - WaarBenJij.nu

Honduras!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 April 2009 | Honduras, San Pedro Sula

Na een reis van ongeveer 38 uur, met als hoogtepunten het lange wachten in Atlanta, een kotsende man naast me in het vliegtuig naar Houston en een overnachting op het vliegveld Houston ben ik nu in Midden-Amerika, in Honduras. (verder ging het vliegen trouwens goed)

Toen ik hier uit het vliegtuig stapte was het vooral warm, drukkend warm. In de rit van het vliegveld naar het huis werd al snel duidelijk dat ik in een totaal ander land terecht ben gekomen. Maximum snelheden hebben ze niet, de meeste auto’s hier zouden in NL van de weg gehaald worden omdat ze zo smerig zijn, de toeter is zo’n beetje het belangrijkste deel van de auto en rechts inhalen is geen probleem. Ook staan bij bijna alle winkels en bedrijven bewakers met een flink geweer bij de deur. Het schijnt dat sinds de huidige president aan de macht is gekomen (2005) de criminaliteit sterk is toegenomen. Deze president heeft de minimumlonen nl verhoogd, waardoor bedrijven veel werknemers hebben ontslagen en de werkloosheid is toegenomen. Bij stoplichten zijn er dan ook veel daklozen te vinden die (in rolstoelen) bedelen om geld.

Het huis waar ik nu woon is redelijk groot, ik deel een slaapkamer met een andere jongen, Roy, en we hebben onze eigen badkamer (met koude douche). Het gastgezin bestaat uit een vader en moeder en een zoon die in Amerika heeft gestudeerd en dus Engels spreekt, leuke mensen. Ook woont er aan het huis vast een huishoudster. Het eten hier is goed, ik hou alleen niet van de tortilla’s en laat dat nou net het favoriete gerecht zijn van de mensen hier, maar ik worstel me er wel doorheen.. Naast Roy is er nog een Nederlandse jongen (Herman) en over een paar weken komt er een derde.
Ik woon niet in het rijke gedeelte van de stad, maar daar gaan we morgen wel heen om te zwemmen bij familie. Ik ben benieuwd in wat voor een kasteel we terecht zullen komen. De rijke mensen hier zijn nl ook echt rijk.

Familie is hier erg belangrijk, iedereen heeft ook een beetje zijn eigen taak. Volgens mij hebben ze ook niet echt vrienden maar gaan ze vooral met familie om. Zondag toen we aankwamen was er s avonds een feestje waarbij ook de hele familie aanwezig was. Ze zijn hier erg christelijk en mannen hebben hier duidelijk meer te zeggen dan vrouwen. Ook zijn ze helemaal gek van voetbal, zo wordt de kraker Heracles-PSV live uitgezonden (inclusief passievol commentaar).

Deze hele week hebben we met zijn drieën Spaanse les gehad van een Hondurese vrouw, was leuk. We hebben les gehad op een Engelstalige privé school, die uiteraard 24 uur bewaakt wordt door een gewapende opa. Mijn Spaans is al iets beter nu, maar zal nog veel moeten blijven oefenen om het te verbeteren, wat zeker nodig is. Bij het bedrijf is het wel belangrijk dat ik een beetje Spaans spreek, omdat er bijna niemand Engels spreekt. Maandag begin ik met de stage, krijg dan ook pas te horen wat ze willen dat ik doe. Ik heb de baas en mijn contactpersoon al ontmoet, die waren drukker met hun iphones en imacs dan met wat ik moet doen, dus ik ben benieuwd waar ze mee aankomen..

Wat wel jammer is aan deze stad is dat het allemaal nogal gevaarlijk is. Heb er nog niet veel van gemerkt, maar ze willen niet dat ik alleen op stap ga en mobiel bellen op straat kan er al voor zorgen dat je bestolen wordt. Ik heb hier voor 15 euro een telefoon gekocht, die mogen ze best meenemen. Maar je kunt dus niet echt in je eentje ff snel ergens heengaan, dat is wel jammer. Het is ook geen stad om op vakantie te gaan, het is geen mooie stad. Langs de wegen ligt afval en het is vanaf 7 uur s ochtends erg lawaaiig.

Maarrr.. omdat de mensen hier aardig zijn er in de omgeving genoeg mooie dingen te vinden zijn, denk ik dat ik het allemaal wel uit zal gaan houden hier..
Ik hou jullie wel op de hoogte, groeten!

(ik heb geprobeerd er foto's op te zetten, maar dat lukt nog niet...)

  • 26 April 2009 - 05:08

    Monique:

    hee Bas, dat hebt je toch maar mooi geflikt met dat vliegen. Vond het zelf ook erg spannend. En nu maar genieten van alle nieuwe indrukken. Fijn dat spaans al redelijk gaat. Die tortilla's gaan vast elke dag beter smaken.Hou het gezellig. liefs

  • 26 April 2009 - 10:54

    Maura:

    Basterd :D
    Succes met je eerste werkdag morgen!
    En als je nog een leuke arme hond ziet, mag je die wel mee naar Nederland nemen, voor mij ;)
    hasta luego, adios

  • 26 April 2009 - 14:53

    Marius En Kim:

    Hoi Bas,

    Leuk om te lezen wat je tot nu toe hebt meegemaakt! Het zal vast een hele leerzame en onvergetelijke stage worden. Succes maandag op je 1e dag enne zorg dat je ook zo'n mooie i phone te pakken krijgt! Zo handig hihihi...
    Groetjes Marius en Kim.

  • 28 April 2009 - 12:08

    Tjibbe:

    Hee Bassie!
    Mooi stukje.. zorg dat je het bijhoudt he!
    Veel succes op je stage en we zullen met Koninginnedag nog ff op je proosten!

    Groeten,
    Tjibbe

  • 28 April 2009 - 12:31

    Frank:

    Hey Bababas,

    Goed om te lezen dat jij leuke dingen goed weet te rekken en dus lekker van je vlucht hebt genoten.

    Verder sluit ik me bij tjibbe aan betreffende het proosten op jou, tijdens koninginnedag!

    Veel plezier en succes met alles.

    Groeten Frank

  • 28 April 2009 - 19:59

    :

    Hey Bas!
    Grappig, buurmeisje reageert vanuit New Mexico op de blog van buurjongen in Honduras!
    Gezellig :p

    Maar tortilla's... ik dacht dat dat iets was dat IEDEREEN lust ;)
    Goed man dat ze ook zo van voetballen houden!

    Jammer alleen dat het zo onveilig is...

    Succes met stage! Ben benieuwd wat je moet doen!

  • 28 April 2009 - 20:39

    Paulien:

    hee buurman,

    dat was een erg langereis dus, tja kan zo maar gebeuren, maar je bent er en we gaan je volgen. je hebt je eerste werkdag al gehad nu. dus de kop is er af. en doe donderdag wat oranje aan... haha ik weet zeker dat je koninginnedag mist, maar dat komt volgend jaar wel weer. veel succes groetjes.

  • 28 April 2009 - 21:00

    Wilma:

    Hee Bassie,
    fijn dat je goed bent aangekomen, wel met de nodige hindernissen, maar ja. Leuk om je stukje te lezen.veel succes met de stage. Als ik dit lees zitten je eerste 2 dagen er al weer op. Wij proosten op je op koninginnedag..
    groeten van André, Jerry, Carlien en natuurlijk van mij.

  • 29 April 2009 - 21:22

    Dolf:

    Ola Guapo!

    Ik dacht al, waarom gaat'ie nu stage lopen in het buitenland(zou ik nooit doen) maar na die opmerking over het verhoogde minimumloon is het kwartje gevallen, niet slecht voor een boertje uit de achterhoek ;).

    Als je baas en contactpersoon je niet vertellen wat je moet doen, doe ik het bij deze: heel hard genieten!

    Ik hou je in de gaten.

    Je neef uit Amsterdam.

    P.S. Probeer niet te veel met varkens te knuffelen, die schijnen in die contreien gekke ziektes met zich mee te dragen.


  • 30 April 2009 - 14:51

    Carmen En Joost:

    Eeey Bas,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het vliegen nog wel een beetje meeviel;)
    Heel veel succes en plezier!

    Liefs

  • 02 Mei 2009 - 11:32

    Verie,en De Rest:

    Hallo Bas,
    Leuk om te lezen waar je nu nu bent. Hoe is het met je arm? Niet te hard werken, voor je het weet ben je weer in Lichtenvoorde. Groetjes van ons allemaal

  • 07 Mei 2009 - 15:28

    Freek:

    Basje basje,

    typ je nog wel ff een stukje voor je weer naar Holland vliegt? Zou mooi zijn!


  • 13 Mei 2009 - 11:35

    Maikel:

    Ha Bas!
    Hoe gaat het nu? Val je daar ook erg op door je blonde pak haren, of juist door je aanwezigheid in de plaatselijke beddenfabrikant? :D
    Ik zal je even bijpraten:
    - Koen wordt oom
    - Longa 3 wint 1e nacomp tegen Brummen 2 met 4-2
    - De Toppers gaan morgen optreden op Eurosongfestival
    Zo, dat was wel het belangrijkste nieuws.

    Succes daar met alles.

    Beuno nootjes!

  • 13 Mei 2009 - 12:21

    Ebberzzz:

    Whitety,

    Leuk mailtje!
    Erg trots op je:)
    Je mag me volgend jaar mooi helpen met spaans;D
    Uit je mailtje kon ik opmaken dat je schaakles hebt genomen? Laat maar eens zien wat je waard bent.. Ik heb gehoord dat er al een vaccinatie is dus je kunt weer ongecontroleerd je gang gaan;)

  • 14 Mei 2009 - 13:27

    Dekeeg:

    ey usie, ticket al geboekt ? of ben je zo druk met stage ?? heb je al tijdje niet gesproken op msn? alles ok daar?

  • 16 Mei 2009 - 11:54

    Gerrit Jan:

    Heee Bas, wat leuk om je blog te lezen. Ben je meteen bij die rijke familie gebleven waar je ging zwemmen? Misschien kun je daar ook ff inloggen want we zijn zo benieuwd hoe het ondertussen met je gaat in dat mooie land. Heel veel plezier daar en groeten van je familie in Den Haag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, San Pedro Sula

Stage in Honduras!

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2009

Reis door het midden van Amerika

26 Juli 2009

Vakantie!

06 Juli 2009

Belize!

06 Juni 2009

Een aardbeving en meer..

18 Mei 2009

De eerste lootjes..
Bas

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 34927

Voorgaande reizen:

19 April 2009 - 29 Augustus 2009

Stage in Honduras!

24 Januari 2012 - 30 November -0001

Werken in Malang, Indonesië

Landen bezocht: