Vakantie! - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Bas Kempe - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Bas Kempe - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Juli 2009 | Honduras, San Pedro Sula

De laatste keer dat ik wat me liet horen, was vanuit Belize. Na een weekje Belize zijn we weer teruggekeerd naar Honduras en ik heb de laatste twee weken van de stage er inmiddels op zitten! Het weekje Belize was de moeite waard, we sliepen daar namelijk in twee huisjes op het strand, op een meter of 10 van de zee. Dat is ook gelijk wat we daar die week gedaan hebben, veel uitgerust en gezwommen. Verder was er niet super veel te beleven en na een week wilde iedereen dan ook wel weer terug.

Dit ondanks het negatieve reisadvies dat er nog steeds is, maar ik verwacht niet dat het hier echt uit de hand zal lopen. Op een Nederlandse internetsite werd er zelfs gesproken over een burgeroorlog, maar omdat ruim 80% van de Hondurezen blij is dat Zelaya is afgezet, lijkt het me niet dat er alsnog veel problemen zullen ontstaan. Het is meer zo dat Honduras en de andere landen tegen over elkaar staan. Volgens de andere landen is het afzetten van de president een daad tegen de democratie, maar volgens de mensen hier was Zelaya een gevaar voor de democratie, omdat hij via een grondwetswijziging een dictatuur zou willen beginnen, zoals onder andere z’n kameraad Chavez van Venezuela. Het is ook niet zo dat het leger nu de macht heeft, de voorzitter van het parlement (en partijgenoot van Zelaya) is nu tot de verkiezingen van november de president. Gevolg van dit alles is dat er helaas nog wel steeds een avondklok is, maar verder is alles hier volkomen rustig en normaal.

Ik heb deze twee weken dan ook gewoon gewerkt en vrijdag de laatste dag bij het bedrijf gehad. Gezellige laatste dag gehad, ’s middags pizza wezen eten en na het werk was er o.a. taart om te vieren dat ik weg zou gaan. Nu ik geen werk meer heb, heb ik gister besloten m’n wilde haren er dan ook maar af halen. Geef de kappers hier een kam en een tondeuse en in vijf minuten zijn ze klaar. De reacties op mijn nieuwe coup waren overigens unaniem: voortijd was beter!

Het is nu zondagmorgen en de vakantie gaat vandaag dan echt beginnen. We gaan vandaag naar de Bay Islands, dat zijn drie eilanden hier voor de kust. Hoewel ik nog geen Hondurees gesproken heb die er geweest is (te duur), weet iedereen me te vertellen dat dit het mooiste is wat Honduras te bieden heeft. Wordt dus de hoogste tijd zelf maar eens op onderzoek te gaan. Plan is onder andere om te gaan duiken, ook dat schijnt daar echt super mooi te kunnen.

Na een weekje gaan we via een kustplaats, waar we een dag zullen blijven om te gaan raften, weer naar San Pedro Sula. Vandaar ga ik samen met een andere Nederlander op reis, waarheen moeten we nog kijken, maar die reis zou weleens richting Nicaragua en Costa Rica kunnen gaan. Maargoed, dat zullen we volgende week wel zien..

Heb verder de laatste tijd vrij weinig bijzonders gedaan en omdat er de laatste tijd opvallend genoeg ook geen politieke- of natuurrampen zijn geweest, houdt het verhaal hier wel weer zo’n beetje op. Ik zal er zo nog wat nieuwe foto's opzetten en dan gaat de vakantie echt beginnen..

De groeten voor daar en een fijne vakantie!!

• 26 Juli 2009 - 17:03

Monique:

hee bas,
    dat moet een goed gevoel zijn dat je nu vakantie hebt. Mooi je opdracht afgerond. Nu alleen nog maar genieten van alles om je heen, je zult heel wat indrukken op doen. Hoop dat alles voorspoedig verloopt. Geen rare acties meer graag, je hebt al genoeg rare dingen beleefd. Misschien keert de rust weer terug in honduras nu jij het land gaat verlaten.heel veel plezier en weer heel naar huis komen graag. liefs

• 27 Juli 2009 - 10:55

Freek:

waar is de foto van je kale knikker dan??

en hebben ze je baard ook gedaan, want je hebt weer een mooi donsje zag ik wel..

fijne vakantie!

• 27 Juli 2009 - 23:08

Paulien:

he buurman,

mooi dat je jouw opdracht af hebt en geniet van je verdiende vakantie, en daar in Honduras..... laten ze het lekker zelf uitzoeken.
    groetjes en tot snel

• 07 Augustus 2009 - 10:55

Maikel:

Nou, kies maar geen partij, want dadelijk sturen ze de honden op je af, haha! en ja, laat die foto van je kale barst dan eens zien man! leuke foto's! Is het boksen nu ook weer afgelopen? Veel plezier en tot snel alweer!

• 26 Augustus 2009 - 20:44

Freek:

Bas zet je er nog een keer een nieuw verhaal op?

• 27 Augustus 2009 - 17:26

Ingmar:

idd..

• 27 Augustus 2009 - 19:01

Barnt:

we want more!

• 28 Augustus 2009 - 13:14

Merijn:

ik denk dat hij slaapt... ;)